este primavara iesirii din dulap

nu sunt un gay care sa defileze cu sexualitatea lui, am mai spus-o. nu cred ca, straight sau gay, viata  sexuala a unei persoane priveste pe altcineva. este o alegere personala cu cine iti discuti viata sexuala. familia si prietenii sunt indeajuns. nu sunt tocmai closeted, dar nici openly gay, nu mi-am pus o placuta la gat. bunaoara, am ales ca la job sa nu trambitez acest subiect, sunt doar cativa colegi care stiu. am considerat ca merita si trebuie, m-au intrebat le-am raspuns. nu m-am prezentat niciodata cu "salut, sunt florin si sunt gay", dar nici nu ma gasesc intr-o schema de minciuni imbrobodite, nu am prietena imaginara, etc. pe de alta parte, avand in vedere meseria ce o practic, sales, imaginea cu care ma afisez clientilor, interni sau externi, este foarte importanta, si cu totul alte obstacole trebuie sa daram in relatia cu ei, viata mea sexuala nu ii priveste. 

postul acesta vine dupa ce, in ultima perioada, am citit, in mai multe randuri, in diverse locuri depsre coming out, si, in plus, se leaga foarte mult si de o experienta amoroasa. se doreste a fi si o completare la postul anterior.
adica:
  • minunatul Octavian a povestit experienta sa foarte fericita privind coming out-ul si modul in care a fost acceptat de cei din jur. 
  • tot pe gaypride.ro, Robert a scris despre self hating homo, despre care am mai comentat, adaugand distinctia intre introvertiti/extrovertiti si openly gay/flamboyant.
  • Soldatelul a raspuns intrebarii la care interlocutorul nu vroia sa auda raspunsul. 
  • Brad, un politist american bisexual closeted tine un blog pe care il citesc pironit, de fiecare data."That's a part of life I keep 100% secret. I've accepted that I have to stay in the closet." In ultimul post vorbeste despre experientele discriminatorii ale unui alt politist american, openly gay. articolul este preluat din Albuquerque Journal, via alt blog. "Wolke's captain sent out an e-mail to all supervisors informing them that Wolke was gay, to monitor his behaviour and to notify the captain about any problems."
  • sunt abonat la un newsletter pe care vi-l recomand si voua. About.com Gay Life. gratie acestuia, am descoperit o discutie pe forum, despre un tanar canadian care nu este openly gay la birou si nu stie ce sa faca, se simte strans cu usa si, mai mult, minte pe modelul "iubita imaginara".
  • experienta amoroasa: ex-boy friend imi spune ca a promis ca se va casatori cu o colega pentru a o ajuta sa obtina cetatenia romana. raspund, "mda, probabil ca e ok. poate ca si eu as face acelasi lucru daca ar fi cazul.sunt de acord, te sustin". post factum, am  inteles, mult mai tarziu, ca, de fapt, la mijloc era si dorinta lui de a fi acceptat, de a da bine intr-un tablou in care se dorea.
asadar, fata de cele exemplificate mai sus, trebuie sa declar nu pot sa inteleg decizia de a ramane closeted, dupa cum nu accept ideea de a indeplini formalisme sociale hetero (casatorie) pentru a poza in altcineva decat esti.ok, am un job care imi impune unele constrangeri, trebuie sa le accept. nu le pot accepta, schimb jobul (ceea ce, intre noi fie spus, ma bate gandul. nu din cauza sexualitatii mele, ci pentru ca vine o vreme pentru toate.) 

am mai vorbit si de ex-gay si, sa ii numim, in denial gay (nu am gasit o denumire stiintifica, impamantenita, pentru acestia. daca stie cineva sa imi zica si mie) (care au fantezii same sex, dar nu au incercat, cei ce se casatoresc pentru a isi nega conditia ), care constituie o temelie sanatoasa a cercului homofobilor. 

nu doar ca se ingroasa tagma homofobilor, dar, ascunzand frumusetea noastra nici nu vom putea fi vreodata acceptati de societate. mentalitatile se schimba greu. daca prietenii si familiile noastre nu ne vor cunoaste, vor ramane inchistati probabil in traditia romaneasca. dragostea lor pentru noi nu va inceta, ci doar ii va schimba. poate vor fi mai curiosi, poate vor vrea sa inteleaga mai bine. "The true mystery of the world is the visible, not the invisible." poate ca e complicat, dar e o usurare. si, cum zicea si Harvey Milk, "iesiti din dulap pentru rude si prieteni. va vor iubi la fel si vom invinge." (citat din memorie) 

ne este bine in pielea noastra, iubim, ne place ceea ce vedem in oglinda. suferim din aceleasi motive ca toti ceilalti (vezi si Wannabegay) , dupa cum vrem sa avem si ceea ce au ceilalti. 

coming out-ul va conduce catre schimbarea mentalitatilor.cand oamenii ce ne iubesc vor sti, ne vor iubi poate si semenii. putini vor fi cei ce vor arunca cu pietre. aceia ce nu vor accepta, poate ca nici nu merita efortul. poate totul a fost doar o iluzie. vom pierde poate un prieten, o cunostiinta, de fapt. dar vom castiga respectul celorlalti atat pentru noi, cat si pentru ideea de homosexualitate, pentru modul nostru de viata si ii vom muta in barca sustinatorilor nostri. ei se vor gasi intre cei ce vor sustine cauza noastra. vor vota pentru noi. vor creea curente de opinie favorabile noua (vezi sectiunea marturii din gaypride.ro). atunci vom inceta sa fim o minoritate. si inca un lucru: au dreptul la aceasta dovada de respect din partea noastra. nu merita sa fie mintiti.

nu stii cum? cauta cateva resurse online. iata un exemplu: Coming Out Tips . suna o organizatie, precum Eu sunt! Tu?. intreaba un prieten. 

este primavara iesirii din dulap.  I am the love that dare to speak its name.

1 comments:

Pinocchi0 | 24 April 2009 at 19:12

Ce frumos!

Post a Comment