despre ură și diversitate

Madonna: "We don't believe in discrimination against anyone. We believe in freedom and equal rights for everyone...right? Gypsies, homosexuals, people who are different -- everyone is equal and should be treated with respect, OK? Let's not forget that."

Madonna a fost criticată zilele acestea în România cum nici Papa Ioan Paul nu a făcut-o la vremea lui. Avea dreptul sau nu, cine este ea să dea lecții, ea nu a fost în Ferentari, etc. Doar o ocazie în plus pentru ca ura românească să răbufnească pe toți porii.

CTP vine și el cu o apreciere, căci așa îi stă bine: "În ceea ce priveşte ţiganii şi homosexualii, nu are decât să-i iubească la greu madam Madonna, ceea ce nu înseamnă că eu i-aş urî (...)" Sursa

Lorena Lupu (nu mă gandeam vreodată că o voi cita la așa nu): "So, Maddie, why didn’t you show your concern for Gypsies by visiting the Ferentari neighbourhood? You were busy having a great time with your 22-year-old lover in the luxurious Radisson SAS hotel? OK, that’s fine with us – but don’t have the nerve to patronize us!" Sursa (mulțumesc pentru cenzurarea/refuzarea comentariului; foarte open-minded)

Așa mi-am amintit de tehnica de tip Vadim Tudor/Adrian Păunescu, cum să răspunzi la o întrebare cu alta sau cum să ataci pe lângă subiect.

Adrian Păunescu: "Am stat odata de vorba cu un gay. Acesta a fost de acord cu mine in privinta paradelor dar nu si cu adoptiile. [eu fiind contra acestui fenomen cap-coada] La un moment dat mi-a zis ca si el e impotriva necrofililor [adica aia care fac sex cu cadavre], zoofililor, etc. Peste vreo 10 min. m-a intrebat: "Ce rau iti fac tie homosexualii?" la care eu, genial, i-am dat raspunsul: "Ce rau iti fac tie necrofilii?" " Sursa

Dar tot așa mi-am amintit că mai există încă speranță și că mai sunt și oameni care înțeleg ce înseamnă să fii diferit:

Mircea Cărtărescu: "Cat de usor e sa pui toata imaginea proasta a Romaniei in lume pe seama tiganilor! Sa te tot lamentezi in privinta confuziei pe care strainii o fac intre romani (cetateni onorabili, pasnici, muncitori, plini de toate virtutile stramosesti) si tigani, „natiunea inlocuitoare”, cum apare in bancurile noastre tampite si rasiste. De fapt, problema tiganilor in Romania se datoreaza politicii romanesti fata de ei, si nu „inferioritatii lor rasiale”.Sursa

Dragoș Bucurenci , inspirat de, îl citează pe Cărtărescu aici, și-apoi "Azi se comemorează holocaustul romilor din România din timpul celui de-al doilea război mondial. O altă pată ruşinoasă pe care trebuie să o cunoaştem şi să ne-o asumăm ca naţiune dacă vrem ca astfel de orori să nu mai aibă loc vreodată. Citiţi aici grozăviile petrecute cu miile de romi deportaţi în Transnistria de regimul Antonescu." Sursa

Stingo: "What most Romanian bigots fail to understand is that the high level of criminality among the Roma people is an effect of discrimination and hate against them, not a cause. If people were educated enough to accept and embrace this minority, it wouldn't be so antisocial. But I guess it will take a while to get this type of awareness, without proper, targeted education. Until then, Romania will continue to make headlines with such sad news."

Cine suntem și ce drept avem să judecăm și să facem aprecieri de oportunitate, corectitudine, valoare sau relevanță ? Cine suntem să acuzăm o altă nație de incapacitatea noastră de a îi accepta și integra? Precum părintele ce își reneagă propriul copil în a cărui educație a eșuat.

A făcut cineva efortul să ia în brațe un copil de țigan, cerșetor în stradă și să îl întrebe când a primit ultima dată un sărut pe frunte sau când a venit ultima dată Moș Crăciun la el ?

4 comments:

George | 31 August 2009 at 02:23

Multumesc cã ai pus punctul pe "j".

Când vãd povestirea lui Pãuneascu, vãd cã din nou si din nou tot "ego"-ul iese la suprafatã. Adicã: dacã mie cutarii si cutarii nu-mi fac rãu, nu e nici un rãu. Altfel spus, io's buricul pãmîntului: uite rãdãcina tuturor fobiilor românesti (si nu numai).

Dak | 31 August 2009 at 21:48

Ma bucur sa dau peste cineva pt. care toleranta nu e o forma perversa de ipocrizie. Fiindca la noi esti tras de maneca atunci cand o iei razna si incepi sa vorbesti de drepturile omului, bun-simt, respect, democratie. Mi-ar placea sa pot zice ca nu vorbesc in cunostinta de cauza.

Elements.De.Vie | 3 September 2009 at 15:15

@George: am pus punctul pe "genial" :(
@Dak: Mulțumesc pentru toleranță și atitudine! Din nefericire, însă, ai dreptate. În România este "greșit" să vorbești despre valorile democrației!

revelionlasorbona | 10 September 2009 at 20:33

Cat de penibil e CTP...incredibil!

Post a Comment