0 com

Câteva note despre gay, economie, muzică, marketing şi activism

•    Gay in media
Observaţi răsucirea şi deschiderea media din ultimii ani către subiectele gay.
Reviste cu pagini dedicate, să numim doar două: Time Out (worldwide) sau Tabu (neaoş românesc). Seriale gay sau cu personaje gay (Queer as Folk, Will & Grace, Brothers & Sisters). Filme nu mai zic (nu doar Brokeback Mountain, dar chiar Şi românescul Legături periculoase).
Industria muzicală este din ce în ce mai orientată către gay. Pe lângă coming out-uri emoţionante, a la Ricky Martin, sau asumări ale bisexualităţii (Lady Gaga), muzicienii sunt angajaţi politic în lupta împotriva discriminării şi homofobiei  (a se vedea deschiderea Gay Pride Paris 2009 de către Liza Minelli). Mai mult, anii de pe urmă au adus din ce în ce mai multe momente muzicale de-a dreptul „dedicate”.  Oamenii se sărută sau fac amor în videoclipurile musicale fără a se mai ţine cont de orientarea lor sexuală.
O listă scurtă:
•    Boyzone – “Better” (2008)
•    Christina Aguilera – “Beautiful” (2002)
•    Madonna – “American Pie” (2000)
•    Robbie Williams – “She’s Madonna” (2007)
Gay-ii nu au lipsit niciodată din peisajul muzical (având în vedere şi faptul că mulţi dintre ei tocmai aici activează).  De-a lungul timpului am avut YMCA, Village People sau Frankie Goes To Hollywood cu al lor Relax. Ba chiar o senzaţională melodie a lui Sting, An Englishman in New York, dedicată lui şi cu Quentin Ellis.
2010. Noi etape istorice.
Lady Gaga – Alejandro
„The gay community, who has been the most enormous blessing of my life that I have them and their support and the way that they truly understand me and support me. And, in fact the ‘Alejandro’ video… is a celebration of my love and appreciation for the gay community, my admiration of their bravery and their love for one another and their courage and their relationships.” (Sursă)
Kylie Minogue – All The Lovers
Nu doar că ultimul video este încărcat de eros gay, dar artista a şi tradus piesa în spaniolă şi a închis Orgullo Gay 2010 în Madrid. “For a long time now I have had a special relationship with the gay public and I am pleased that they are counting on me to celebrate such a special occasion.” (Sursă)
***
•    Gay şi economia
Căci economia gay este una dintre cele mai înfloritoare. Populaţia gay numără foarte multe persoane cu studii, cu poziţii sociale, cu joburi foarte bine plătite. Populaţia gay cheltuie foarte mulţi bani pentru fun and leisure.
O statistică americană emisă de una dintre cele mai mari agenţii de studiu al pieţei LGBT:  Witeck-Combs Communications, The US Gay and Lesbian Market: “In US, the economic power of the gay market was estimated for 2005 at $610 billion”.
O altă statistică, privind potenţialul economic al căsătoriilor între persoane de acelaşi sex: “Even using the low end of the estimates for weddings and spending, the total for all couples in the U.S. would be $2 billion in additional wedding spending.” (Lee Badgett, Gary J. Gates - The Effect of Marriage Equality and Domestic Partnership on Business and the Economy, University of California)
Apoi, comunităţile gay sunt concentrate în mediul urban şi marile metropole. Fie că sunt constrânşi să “emigreze” din cauza homofobiei ce caracterizează mediul rural sau religios din comunităţile mici, fie că sunt atraşi de oportunităţile culturale, sociale, economice, de night life şi deschiderea societăţii din marile concentrări urbane. Exemple, procente LGBT din populaţia totală: San Francisco – 15.4%, Seatlle – 12.9%.
15,3 milioane consumatori doar în Statele Unite.
***
Şi atunci, mă întreb: cât din toate manifestările publice ale artiştilor de azi semnifică angajarea sinceră în cauza gay şi cât este de fapt marketing ce adresează o piaţă foarte importantă?
Read more »